Saturday, May 7, 2016

සමාජයට "වධයක්‌" වීමට පෙර


(සිසුවියකට නවක වධය දුන් පහක්‌ අත්අඩංගුවට)

කැලණිය විශ්වවිද්‍යාලයේ ජ්‍යෙෂ්ඨ සිසුන් විසින් නවක සිසුන් අමානුෂික ලෙස නවක වධයට භාජනය කරනු ලැබේ යෑයි වාර්තා වූයේ පසුගිය මාර්තු= මාසයේදීය. එම "වධක සිසුන්" නවක ශිෂ්‍යයන්ට හිංසා කිරීමෙන් නොනැවතී ආචාර්යවරුන්ට තර්ජනය කිරීම, අපහාසාත්මක ලෙස දොaෂාරෝපණය කිරීම පවා කර තිබිණි. විශ්වවිද්‍යාල තුළට පාතාලයේ මැර සංස්‌කෘතියත්a, පාදඩ දේශපාලනයේ මැර සංස්‌කෘතියත් දෙකම එකට කලවම් කර මුදාහරින මේ පාදඩයන් පසුගිය දිනවල කැලණි විශ්වවිද්‍යාලයේ ශිෂ්‍යාවකට අමානුෂික ලෙස නවක වධය දී හිංසා කර තිබිණි. මේ කටුක පීඩනය දරාගත නොහැකි වූ තැන එම ශිෂ්‍යාව ඒ බව කැලණි පොලිසියට පැමිණිලි කර තිබිණි. ඒ අනුව පොලිසිය ශිෂ්‍යයන් යෑයි කියාගන්නා එම මැර පිරිසේ පස්‌දෙනකු අත්අඩංගුවට ගෙන තිබිණි. විශේෂත්වය වන්නේ එයින් හතරදෙනකුම ශිෂ්‍යාවන් වීමය. අනෙකා ශිෂ්‍යයෙකි. මෙවැනි අශිෂ්ට හා ගෝත්‍රික ලක්‍ෂණ විදහා දක්‌වන උන්ට ශිෂ්‍යයන් යෑයි කීමද පිළිකුලක්‌ වන නමුත්, විශ්වවිද්‍යාලයේ උගෙනුම ලබනා බව තහවුරුව ඇති නිසා අපි එසේම කියමු.

මේ නරුම සිසුහු දරුණු ලෙස නවක සිසුවිය නවක වධයට පත් කර ඇත්තේ වසරක්‌ යනතුරු "දිග කලිසම්" අඳින්නට එපා යෑයි කියමිනි. නවක වධය දීමට මුල්වූ ඒ නරුම ශිෂ්‍යාවන් පිරිස අඳින්නේ රෙද්ද හැට්‌ටය නොවේ. ඒ ශිෂ්‍යයා විශ්වවිද්‍යාලයට පැමිණෙන්නේ අමුඩය හැඳ නොවේ. ඇත්ත වශයෙන්ම සිදුවිය යුත්තේ මෙවැනි නරුමයන්ට දඬුවම වශයෙන් යට ඇඳුමින් පාරේ සිටුවා තැබීමය. දිග කලිසමට තහංචි දැමීමෙන් නොනැවතී මේ ගැන පොලිසිය ට පැමිණිලි කළ පසු එම අශිෂ්ටයන් පැමිණිල්ල ඉවත් කරගන්නා ලෙසද "තර්ජනය" කර තිබේ.

මේ වධකයන් නවක වධය ගැන දක්‌වන අදහස්‌ ද අපූරුය. මහා ශිෂ්‍ය සංගමය කියන්නේ විශ්වවිද්‍යාලවලට නවක සිසුන් පැමිණි පසු එම සිසුන් වර්ග කිරීම, අනුගත කිරීම සහ හඳුනා ගැනීම සිදු කරන බවය. එමෙන්ම විශ්වවිද්‍යාලවල සංස්‌කෘතික කාරණාවලට අදාළව ශිෂ්‍යයන් හඳුනා නොගෙන විශ්වවිද්‍යාල තුළ පැවැත්මක්‌ නැති බවද ඔවුහු පවසති.

අප දන්නා පරිදි ශිෂ්‍යයන් වර්ග කරන්නේ විෂයයන් අනුවය. ඊටත් එහා වර්ග කිරීමක්‌ තිබේ නම් ඒ කවරාකාරයටද යන්න තේරෙන බාසාවෙන් කිව යුතුය. ජාතීන් වශයෙන්, කුල වශයෙන් ආගම් වශයෙන් වර්ග කරනවාද, එසේත් නැතිනම් පෙනුමේ හැටියට වර්ග කරනවාද, ඒ එකක්‌වත් නොවේ නම් දුප්පත් පෝසත් හැටියට වර්ග කරනවාද යන්න අපට පැහැදිලි නැත. දඹානෙන් එන ශිෂ්‍යයකු අයත් වන්නේ කුමන කැටගරියකට දැයි අපි ඒ වධකයන්ගෙන් අසා සිටිමු. "ශිෂ්‍යයන් අනුගත කිරීම " ද අපට කොහෙත්ම තේරෙන්නේ නැත. සමහර විට අනුගත කිරීම යන්නෙන් හඳුන්වනවා ඇත්තේ මේ අමනයන්ගේ ගෝත්‍රික ක්‍රමවලට අනුගත කර ගැනීම වන්නට පිළිවන. එවැනි "ගෝත්‍රික" වැඩ ප්‍රතික්‍ෂේප කරන පිරිසගේ ඉරණම අතීත උදාහරණ සහිතව පෙන්වා දෙනු කැමැත්තෙමු. අද වනවිට නවක වධය ගැන පණ්‌ඩිතකම් දොඩවන බොහෝ දෙනකුට මේවා අමතකව ඇති බව සහතිකය. නවකවධය නිසාම සිසු සිසුවියන් බොහෝ දෙනෙකු අධ්‍යාපනය අතහැර දැමූ බවත්, සියදිවි නසාගත් බවත්, ආබාධිත වූ බවත් අද "ජ්‍යෙෂ්ඨයන්" යෑයි කියා ගන්නා ළදරු වැද්දන්ට අපි මතක්‌a කර දෙමු.

1997 වර්ෂයේදී සෙල්ව විනයාගර් වරප්‍රකාශ් මරා දමන්නේ නවක වධයට ලක්‌ කරමිනි. ඒ අදින් දහනව අවුරුද්දකට ඉහතදීය. මේ අත්අඩංගුවට ගත්තා යෑයි කියන මේ ශිෂ්‍යයා හා ශිෂ්‍යාවන් හතරදෙනා ඒ කාලයේ "පැම්පර්ස්‌" අඳින වයස පසු කරමින් සිටි බව සහතිකය. ඒ මේ පස්‌දෙනා අම්මලා තාත්තලාටත් "වධයක්‌ව"Êසිටි කාලයයි.

2014 වර්ෂයේ අඟුණකොළපැලැස්‌සේ ඩී. කේ. නිශාන්ත පේරාදෙණි සරසවි භූමියේදීම සිය දිවි නසා ගන්නේ නවක වධය නිසාය. අනුගත කිරීමේත්, වර්ග කිරීමේත් ක්‍රමය දරුණු වූ නිසාය. කවරකු හෝ වේවා දැඩි පීඩාවට ලක්‌ කරමින්, ලිංගික හිංසන පමුණුවමින් වධ දීම දැනෙන්නේ කවරාකාරයට දැයි වරප්‍රකාශ් මරණයට පත් කළ අයගෙන් මේ පස්‌දෙනා වහාම අසා දැනගත යුතුය. ඒ මේ පිරිස ඉදිරියේදීත් පවුල්වල උදවියට පමණක්‌ නොව සමාජයටත් "වධයක්‌" වීමට බොහෝ සෙයින් ඉඩකඩ ඇති නිසාය.
 


http://www.divaina.com/2016/05/07/editor.html

0 comments:

Post a Comment

ඔබගේ අදහස් අපට මහ මෙරකි