Monday, February 29, 2016

දිවියා සහ වසු­පැ­ටියා


දව­සක් වසු පැටි­යෙක් තනි­යම තණ­කොළ කකා ඇවි­ද­ගෙන ගියා. මේ යන අත­ර­තු­රේදී ලොකු වතුර පිපා­ස­යක් දැනිල ළඟ තිබුණු දිය­ක­ඩි­ත්ත­කින් වතුර බොන්ට ලෑස්ති වුණා. මෙහෙම වතුර බොන්ට දිය­ක­ඩි­ත්තට එන සතුන් අල්ලා­ගෙන කෑම දිවි­යාගේ සිරි­තකි.
මේ වහු­පැ­ටි­යත් එහෙම හැංගිලා හිටපු දිවි­ය­කුට අසු­වුණා. වසු පැටියා හොඳ­ටම බය­වෙලා දිවි­යට කිය­නවා.
“අනේ! මේ මොක­ටද මාව අල්ල­ගන්නෙ? ඔයාගෙ බඩ­පි­රෙන තර­මට මගේ මස් නෑ. මම ළපටි මස් තියෙන කෙනෙක්. මගේ මස් රස නෑ. මාව අත­හ­රින්ට.” වසු­පැ­ටියා දිවි­යට පින්සෙණ්ඩු වුණා.
“ටික දව­ස­කින් මම ලොකු වේවි වැඩි­යෙන් තණ­කොළ කෑවාම. මම එහෙම ලොකු වුණාම ඔබට කෑම සඳහා මෙතැ­න­ටම එනවා. එත­කොට ඔයාට හිත පුරාම මගෙ මස් කෑමට පුළු­වන්.” මේ විදි­හට වසු­පැ­ටියා දුක කිය­න­කොට දිවි­යට දුක හිතුණා.
“ඔයා ඔය කියන්නෙ ඇත්ත­මද?” දිවියා අහ­නවා.
“ඔයා ලොකු වුණාම මගෙ ගොදු­රට එනව ද?”
“මට මෙත­රම් උප­කා­ර­යක් කරපු ඔබ අම­තක කරන්නෙ නෑ. සත්තයි මම මෙතැ­න­ටම එනවා ඔබගෙ ගොදුර සඳහා” වසු­පැ­ටියා කිව්වා.
“හා හොඳයි මට අද ලොකු බඩ­ගි­න්නක් නෑ. ඔබේ ඉල්ලී­මට මම ඉඩ දෙනවා. හැබැයි, වසු පැටියෝ කියපු වචනෙ වෙනස් කරන්ට එපා!” දිවියා කිය­නවා.
හැබැයි මේ දිවියා ගිවි­සුම් ලකු­ණක් හැටි­යට වසු­පැ­ටි­යගෙ කනෙන් කුඩා කොට­සක් කඩා ගත්තා.
ඔහොම ටික කල­කින් වසු­පැ­ටියා වැඩුණු ගොන් නාම්බෙක් වුණා. ඌට ශක්ති­මත් අං තට්ටු­ව­කුත් තිබුණා. එක දව­සක් දිවි­යාට ගොන් නාම්බා මුණ ගැහුණා. දිවි­යට තරහ ගිහින් “උඹ ඔය වච­නය ඉෂ්ට කරපු හැටි ද? හොඳයි, අද මම උඹව කනවා” කියල ගොන් නාම්බාට පනින්න ලෑස්ති වුණා.
“මගේ වචනෙ ඉෂ්ට කරන්ට තමා මෙතැ­නට ආවේ. ඉතින් ඉස්සර වෙලා ඔයා කැලේට ගිහින් කබ­රැස්ස වැලක් ගෙනල්ලා මා බඳින්ට. නැත්නම් මං බය­වෙලා දුවන්ට පුළු­වන්”
ඉතින් දිවි­යත් කැලේ තිබුණු කබ­රැස්සා වැලක් ඇද­ගෙන ඇවිල්ලා ගොන් නාම්බාගෙ කරේ එක කෙළ­ව­රක් ගැට­ග­හල අනිත් කෙළ­වර දිවි­යගෙ කරේ ගැට ගහ­ගත්තා.
ගොන් නාම්බා කිය­නවා “මා දිව්වත් ඔබට මා අල්ලා ගන්ට පහ­සු­යිනේ.”
මෙහෙම කියපු ගොන් නාම්බා වලි­ගය කෙළින් කර­ගෙන දුවන්ට වුණා. වැලේ අනිත් කෙළ­වරේ ඉන්න දිවි­යත් ගොන් නාම්බා පස්සෙ ඇදි ඇදී ගස් ගල්වල හැපි හැපී යනවා. ඒ යන ගමන් දිවි­යට හිතෙ­නවා “මම මේ ගොන් නාම්බට රැව­ටුණා” කියලා දිවියා කවි­යක් කිය­නවා.
පොඩි­කොට නොකෑ කොට
ලොකු කොට කන්ට බැරි කොට
මා අත වරද කොට
ගස්ස ගස්සා නාදු කන් කොට

මේක ඇහුණ ගොන් නාම්බා කිය­නවා
බාලෙදි නොහැකි කොට
ගැලවී ගියා දඟ කොට
දැන් හැකි නිසා මට
තෝත් ඇද­ගෙන යනවා නිර­යට
ගොන් නාම්බා කවිය කියල වේග­යෙන් දුවන්ට පටන් ගත්තා. ටික වේලා­ව­කින් දිවියා ගල්මු­ල්වල හැපි­ලාම තුවාල වුණා.
ගොන් නාම්බා මඟ නැව­තිලා හිත­නවා කුඩා කල මාව අල්ලා­ගෙන කෑවෙ නැහැනෙ. ලොකු වුණාම කන්ට පොරොන්දු වෙලා මාව අත­හැ­රි­යනෙ. එහෙම හිතල ගොන් නාම්බා කබ­රොස්ස වැලේ කෙළ­වර දිවි­යගෙ කරෙන් ගල­වල නිද­හස් කළා. දිවියා අමා­රු­වෙන් ගාට ගාට කැලේ ඇතු­ළට ඇවි­ද­ගෙන ගියා.
(ජන­ක­තා­වක් ඇසු­රෙනි.)

එනිදු සුප­සන් ප්‍රේම­සු­න්දර
3 ශ්‍රේණිය ‘බී’,
කේරි විදු­හල, කොළඹ - 08

http://silumina.lk/2016/02/28/_art.asp?fn=au160228

0 comments:

Post a Comment

ඔබගේ අදහස් අපට මහ මෙරකි