Saturday, July 20, 2013

ලංකාවේ ළාබාලම ‘ඩ්‍රම්ස්’ වාදකයා

ලංකාවේ ළාබාලම ‘ඩ්‍රම්ස්’ වාදකයා

උදේශ කරුණානායක
මේ කාලවකවානුවේදී බිහිවන සංගීත කණ්ඩායම් බොහෝයි. ඒ අතරින් තමන්ටම ආවේණික වූ අනන්‍යතාවයක් ගොඩනඟා ගනිමින් සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ ජනප්‍රියත්වයට පත්වූ සංගීත කණ්ඩායමක් ලෙස ‘චයිම්ස් ඔෆ් ද සෙවන්ටීස්’ හැඳින්විය හැකි ය. මෙහි ඩ්‍රම්ස් වාද්‍ය ශිල්පියා දැනට ලංකාවේ සිටින ළාබාලතම ඩ්‍රම්ස් වාද්‍ය ශිල්පියා ලෙස මේ වනවිට වාර්තා වෙනවා. ඔහු නමින් උදේශ කරුණානායක. උදේශ තවමත් පාසල් යන එකොළොස් වියැති පුංචි පුතෙක්. උදේශ ගේ ගම් ප්‍රදේශය ගම්පහ. තමාගේ ඩ්‍රම්ස් වාදන හැකියාව ගැනත් ඔහුගේ කලා ජීවිතයේ තොරතුරු ගැනත් උදේශ අපිත් එක්ක කතා බහ කළා.
“මම පුංචිම කාලේ ඉඳලම සංගීතයට ආසයි. මොකද මගේ පියාත් එකම සොයුරාත් සංගීතයට හුඟක් ම කැමැතියි. මගේ සොයුරා රුක්ෂාන් කරුණානායක. ඔහුගේ තමයි ‘චයිම්ස් ඔෆ් ද සෙවන්ටීස්’ සංගීත කණ්ඩායම.
මේ සංගීත කණ්ඩායමේ ඩ්‍රම්ස් වාදකයා ලෙසයි මම දැනට කටයුතු කරන්නේ. මම ‘චයිම්ස් ඔෆ් ද සෙවන්ටීස්’ සංගීත කණ්ඩායමේ පළමුවන සංගීත ප්‍රසංගයේ දී ක්ලැරන්ස් විජේවර්ධනගේ ‘සිහින ලොවක්’ ගීතයට ඩ්‍රම්ස් වාදනය කළා. එය තමයි මගේ මුල්ම ප්‍රසංග අත්දැකීම. ඒ වගේ ම මගේ සොයුරා රුක්ෂාන් සංගීතය අධ්‍යක්ෂණය කළ නලින් ජයවර්ධනගේ “පාට පාට සමනලයින්” සංයුක්ත තැටියේ ‘තරු කැට යුවළක්’ ගීතයට ඩ්‍රම්ස් වාදනය කළේ මම.
එය හරහා තමයි මම මුල් ම පටිගත කිරීමේ අත්දැකීමක් ලැබුවේ.
මේ වනවිට මම බොහෝ ප්‍රසංගවල ඩ්‍රම්ස් වාදනය කර තිබෙනවා. ඒ වගේ ම රූපවාහිනී වැඩසටහන් සඳහාත් මගේ දායකත්වය ලබාදී තිබෙනවා. ඒ අතර ‘ශනිදා ආයුබෝවන්’, ‘ආදරණීය යෞවනය’, ‘හලෝ ශ්‍රී ලංකා’, ‘වෙනස’, වැඩසටහන් විශේෂයි. මම හුඟාක්ම ප්‍රිය කරන ගායක ගායිකාවන් කිහිප දෙනෙක් ඉන්නවා. ඒ අතර ක්ලැරන්ස් විජේවර්ධන, ඇනස්ලි මාලේවන, අනිල් භාරතී, ඉන්ද්‍රානි පෙරේරා වැනි ප්‍රවීණයන් විශේෂයි.‍
මේ වනවිට මම ගීත පටිගත කිරීම් 50 කට පමණ ඩ්‍රම්ස් වාදනයෙන් සහාය වී තිබෙනවා. ඒ අතර ‘චයිම්ස් ඔෆ් ද සෙවන්ටීස්’ සංගීත කණ්ඩායමේ ප්‍රථම සංයුක්ත තැටිය ‘පියාණනී’ ගීත 10 කට ඩ්‍රම්ස් වාදනය කළා. ඒ වගේ ම භද්‍රජි මහින්ද ජයතිලකගේ ‘ගමෙන් ආ කෙල්ලේ’ සංයුක්ත තැටියේ ‘බට්ටිත්තා, ‘අපි රාග වයනවා’, ‘බලන්න අරුණ සමඟ’ සහ ‘මරියා’ යන ගීත වලට ඩ්‍රම්ස් වාදනය කළා.
මේ විදියට ජනප්‍රිය ප්‍රවීණ ශිල්පීන්ගේ ගීත පටිගත කිරීම්වලට මම ඩ්‍රම්ස් වාදනයෙන් සහාය වෙනවා. ඒ වගේ ම ඩ්‍රම්ස් වාදනය කියන්නේ හරිම සුන්දර කලාවක්. ඒ කලාවේ නිරත වෙන්නට මම කැමැතියි. මගේ අනාගත බලාපොරොත්තුවත් ඩ්‍රම්ස් වාද්‍ය ශිල්පියෙක් වීමයි. ඒ සඳහා මගේ පියා ලලිත් කරුණානායකත් මව ගංගානි කරුණානායකත් නිරන්තරයෙන් ම මට දිරි දෙනවා. ඒ වගේ ම එකම සොයුරා රුක්ෂාන් කරුණාරත්නත් මට සෙවණැල්ලක් සේ මඟ පෙන්වනවා.
විශේෂයෙන් ම මම අධ්‍යාපනය ලබන ගම්පහ සුමේධ විද්‍යාලයේ විදුහල්පතිතුමා, ආචාර්ය මණ්ඩලය වගේ ම මගේ පාසලේ මිතුරු මිතුරියන් ගෙන් ලැබෙන සහයෝගයට මම ස්තුතිවන්ත වෙනවා. ඔවුන් මට හැමදාමත් ශක්තියක්.
අංක 104/ 7, පල්ලිය පාර, ගම්පහ උදේශගේ ලිපිනයයි.

0 comments:

Post a Comment

ඔබගේ අදහස් අපට මහ මෙරකි