Friday, October 23, 2015

‘අලි වීරා’


කැලෑ­වක බොහෝ සත්තු දිවි ගෙවූහ. එ අතර අලි, මුවන්, ගෝනුන්, කොටින් වැනි සත්තු ද වූහ. එම කැලෑව නිව­ර්තන වැසි වනා­න්ත­ර­යකි. එහි සත්තු වැසි තත්ත්ව­යට ඔරොත්තු දෙන අයු­රින් හැඩ ගැසී සිටි­යහ. මේ වනා­න්ත­රය අසල සම­ගි­පුර නම් ගමක් ද විය.
මේ කැලේ දිග හොඬ වැලක් හිමි අලි පැටි­යෙක් සිටියේ ය. එම හොඬය නිසා අලි පැටි­යාට කැලෑවේ සත්තු විහිළු කළහ. එම නිසා මේ අලි පැටියා හැම­දාම තනි­යම සෙල්ලම් කිරී­මට පුරුදු විය. දිනක් මේ අලි­පැ­ටියා තනි­වම සෙල්ලම් කර­මින් ඉන්නා­විට ඔහු කොන් කළ අනෙක් යහ­ළු­වෝද ඒ අසල සෙල්ලම් කර­මින් සිටි­යහ. සෙල්ල­මට දුව­මින් සිටි හා පැටවෙක් වගා වළ­කට වැටුණේය. වැටුණු හාවා කෑග­සනු ඇසී ඒ දෙසට දුව ආ යාළු සත්තු වළ අස­ලදී සම­බ­ර­තාව නැතිවී එකා­පිට එකා වළට වැටු­ණහ.
පසුව ඔවුන් සේරම කෑ ගසා උදව් ඉල්ලන විට කෑග­සන ශබ්දය අලි පැට­වාට ඇසුණි.‍ ඔවුන් අනේ අප ගොඩට ගන්න කිය­මින් අලි පැටි­යා­ගෙන් බැගෑ­පත්ව ඉල්ලූහ. පසුව අලි­පැ­ටියා මෙයින් පසු තමා සෙල්ල­මට ගැනී­මට හා කොන් නොකි­රී­ම­ටත් පොරොන්දු කර­වා­ගෙන වැඩි බර හා මහත නැති සත්තු ටික ඌගේ දිගු හොඬ­වැ­ලෙන් ඉව­තට ගත්තේ ය. පසුව අලියා වළේ ඉතිරි වූ සතුන් බේරා­ගැ­නී­මට තම නුව­ණින් සිතා සම­ගි­පුර ගමට වැදී තුවාල වෙලා වගේ වැටී සිටියේ ය. අලි පැටවා දුටු ගම්මු ඒ බව වන­ජීවී නිල­ධා­රීන්ට කතා කර ඔවුන් කැඳවා අලියා ගැන පැව­සූහ.
වන­ජීවී නිල­ධා­රීන් අලි පැට­වාට තුවාල වී දැයි සෙවී­මට සෙමෙන් ළඟට පැමි­ණෙන විට අලි පැටවා ඔවුන්ට බියවූ බවක් පෙන්වා බොරු­වට පාද­යක් කොර ගස­මින් අප­හසු ලෙස වගා වළ අස­ලට ගොස් ඒ අසල වැතිර ගත්තේ ය. නිල­ධා­රීන් ඒ අස­ලට එන­විට අලි පැටවා සුපු­රුදු ලෙස වේග­යෙන් කැලෑවේ ඇතු­ළට දිව්වේ ය. පසුව වන­ජීවී මහ­ත්වරු වගා වළේ සිටි සතුන් ගොඩට ගෙන මුදා හැරිය හ.
පසුව අලි පැටවා අනෙක් සතුන් සමඟ සෙල්ලම් කර­මින් සතු­ටින් කල් ගත කළේ ය. එදා සිට යහ­ළු­වන් විසින් අලි පැටවා හඳු­න්වනු ලැබූයේ ‘අලි වීරා’ නමිනි. එම සිදු­වී­මෙන් පසු අලි පැට­වාගේ දිගු හොඬ­වැලේ අගය මිතු­රන් කව­දා­වත් අම­තක කළේ නැත.

සවිඳු කවීන් ධර්ම­රත්න
9 ශ්‍රේණිය 7,
ආනන්ද විදු­හල,
කොළඹ - 10.

http://silumina.lk/2015/10/18/_art.asp?fn=au151018

0 comments:

Post a Comment

ඔබගේ අදහස් අපට මහ මෙරකි